sobota, 21 maja 2011

KOHL - KHOL Egipski

Joł :)

    Wczoraj mój przyszły teść wrócił z Egiptu :) - oczywiście nie omieszkałam skromnie poprosić o przywiezienie Khola/Kohla (funkcjonuje dwojaka nazwa ja będę używać tej pierwszej) i ku mojej ogromnej uciesze dostałam w prezencie magiczną fiolkę :)


Kohl jest to popiół odpowiednich ziółek, ładnie wypalony i zebrany do fiolki. Orginalny Khol używany jest od wieków przez Egipcjan (dzieci, dorosłych mężczyzn i kobiety) w celach pielęgnacyjnych. Khol aplikuje się na linię wodną oka - początkowo szczypie... czego wynikiem jest zwężenie żyłek w białku i spowodowanie jego "wybielenia" dodatkowo czarność orginalnego Kholu kontrastuje z białkiem przez co oczy wydaję się niesamowicie białe.

Egipcjanie nakładają Khol idąc na pustynie (i nie tylko) gdyż ma on właściwości pielęgnacyjne i chroniące oczy (w tych jakby nie patrzeć ekstremalnych warunkach).

Już w krótce makijaż z jego udziałem... a wy używałyście kiedyś Khola??? - jest niesamowicie trwały - nie do zdarcia :)

7 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie tym cudem ;> już nie raz o nim słyszałam, ale jakoś nigdy nie widziałam na własne oczy efektów. Będę wyczekiwać makijażu z jego użyciem. Buźka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie używałam, jestem go mega ciekawa na Twoich pięknych wielkich oczach :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, ja używam. Odkryłam parę dobrych lat temu, dzięki wizażowi :-) Od tego czasu często do niego wracam, jest niesamowicie wytrzymały i efektowny. Pozdrawiam śliczną Wizażankę :-)

    BLOG MODOWY ANA COLLECTION

    http://ana-collection.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Używam stale, nawet nakreciłam filmik na ten temat. ;) Jest dostepny na youtube i moim blogu. Ale takiego jak Ty masz, to jeszcze nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. miałam podobne cudeńko kupiłam w Tunezji i uwielbiałam na wieczornych imprezkach. Niestety nie ucieszyłam się zbyt długo bo zapomniałam go zabrać z wczasów...

    OdpowiedzUsuń
  6. Używałam, dalej używam :) Uwielbiam efekt jaki nam daje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Proszę o recenzje może jakiś filmik :) własnie dziś dostałam zamówiony z allegro tunezyjski khol....może mnie zainspirujesz :)jakimś delikatnym makijażem z użyciem tego produktu/

    OdpowiedzUsuń